Один співробітник – на одну роботу?
Корпорації сміються вам в обличчя, а малий бізнес хрипким голосом добиває – про таке можна тільки мріяти. Сьогодні керівникам потрібен багатозадачний працівник, в якому одночасно живе професіонал, трудоголік і альтруїст. Особливо альтруїст – адже виконувати кілька завдань на одну зарплату згоден не кожен. Нічого особистого, тільки бізнес і бажання заощадити на трудових ресурсах.
Плюси багатозадачного співробітника
-
За відведений час він виконує більше завдань, ніж інші.
-
Його не страшно «показувати людям» (представляти можливим партнерам по бізнесу) ‑ він зазвичай в курсі всіх ділових питань і розбирається у всіх робочих процесах.
-
На такому співробітнику можна заощадити.
Все тому що він працює за двох (або навіть трьох). Це означає:
-
скорочення витрат на зарплатню ще одному співробітнику;
-
відсутність клопоту при обладнанні додаткового робочого місця;
-
немає необхідності посвячувати чергового новачка в процес роботи.
-
-
За допомогою такого співробітника розширюється коло корисних знайомств. Багатозадачний колега завжди на телефоні, готовий відповісти на всі «слизькі» і не дуже питання клієнтів, конкурентів і т. п. І йому дзвонять, його ж просять підійти до телефону, якщо керівництва немає на робочому місці.
-
Одним махом, точніше співробітником, керівник звільняє собі руки і отримує можливість зайнятися тими моментами, на які раніше не вистачало часу.
Мінуси багатозадачного співробітника
-
Неуважність. Це побічна дія багатозадачності. Людина не комп’ютер ‑ може щось забути, переплутати, недоглядіти. Хоча відповідальності ніхто при мультизадачності не скасовує, та все ж людський фактор в певний момент може підвести.
-
Перевтома. Рано чи пізно людина дасть збій. У неї або станеться нервовий зрив, або вона фізично чимось захворіє від недосипання й постійної напруги. Що більше завдань покладено на співробітника, то ретельніше працює його мозок. Але це зовсім не означає, що якісніше. Згадайте, що відбувається з комп’ютером, якщо відкрити забагато вікон. Ось тільки електрону машину можна перезапустити, і робота налагодиться протягом декількох хвилин. З людиною все значно складніше ‑ часу на відновлення знадобиться значно більше.
-
Труднощі спілкування. З таким співробітником не дуже приємно спілкуватися. Він або замкнений у собі, або робить щось під час розмови з колегами (пише лист, робить запис у щоденнику і т. п). У зв’язку з цим можуть виникати труднощі у колективі.
-
Образа. Чи бере сам співробітник на себе все нові й нові завдання, чи на нього перекладають свої обов’язки колеги (керівництво), скоро він усвідомить, що його експлуатують. Спочатку йому захочеться вищу зарплатню, потім він просто піде, вважаючи, що його недооцінюють.
-
Вбивця творчості. Політ фантазії неможливий, коли на душі «висить» декілька завдань. Увага розсіюється, муза зникає ‑ найбільш поширене явище у творчих професіях. Натхнення потрібно берегти!
Що отримає ваш бізнес від багатозадачного співробітника?
Більше мінусів чи плюсів?
З’ясуйте на місці, якщо вам не шкода часу і психіки підлеглих. Але якщо в один прекрасний день самий безвідмовний співробітник раптом викине комп’ютер на капот директорського авто, знайте – у всього є межа, і у терпіння теж.