При слові “криза” у багатьох округлюються очі, а на голові починає ворушитися волосся.
На питання «Що трапилося? Може, швидку» ‑ невиразний писк, потім шипіння, і, нарешті, хрипкий вигук:«Води!» Оговтавшись від первинного шоку, люди намагаються відповісти, що у них викликає стільки негативу й жаху. Звісно, не саме слово, а сенс, який в нього вкладено.
У більшості випадків це крах, а за ним: страх втратити роботу, бути не в змозі платити за навчання дітей та навіть за житло, необхідність відмовитися від закордонного (і не тільки) відпочинку та інше. Стоп, дихайте глибше і не здавайтеся так просто!
Що таке криза, з чим її їдять і чи їдять взагалі?
Згадайте: жоден підйом економіки не триває постійно. Так само як і криза. При досягненні найвищої точки незмінно починається падіння, яке триває доти, доки не досягне нижньої межі. Тоді і з’являється «шанс на порятунок». Що сильніше ви відштовхнетеся від дна, то вище зможете піднятися.
А що кажуть про людину, яка вирішила почати бізнес у кризу? Божевільний! Але давайте порахуємо, скільки нинішніх мільйонерів почали бізнес в 90-их: з лотків на ринку або підпільного продажу. Ніхто не відміняв принципу: там, де великі труднощі, там грандіозні можливості.
Отже, який бізнес перспективний за будь-якої економічної ситуації?
Перше, що потрібно вашому клієнту ‑ поїсти, поспати й задовольнити сексуальну потребу. Про це, згадайте, ще Фрейд писав, а потім і Маслоу. Останній навіть розробив цілу ієрархію потреб. Головні вже були озвучені. Тільки потім людина готова до духовності. Настає час творчості, пошуку сенсу життя і здійснення мрій.
Завжди і усюди вам загрожує успіх в таких починаннях:
- Бізнес, пов’язаний з їжею, ‑ закусочні, булочні, кафе, ресторани;
- Бізнес в сфері сільського господарства ‑ вирощування екологічно чистої продукції, розведення худоби, продаж/ оренда сільськогосподарської техніки;
- Бізнес, пов’язаний з одягом і взуттям, ‑ магазини, бутіки, комісійні магазини;
- Нерухомість ‑ продаж, покупка, оренда;
- Готельний бізнес ‑ готелі, хостели;
- Нічні розважальні заклади ‑ бари, клуби, дискотеки;
- Товари для дітей: пелюшки, памперси, ліжечка, гойдалки, іграшки і т. п.
Імовірніше за все, вдалими будуть:
- Організація концертів, вистав, виставок;
- Кіноіндустрія (як виробництво кіно, так і місце перегляду ‑ наприклад, кінотеатри);
- Туризм (тут треба бути обачнішим: не варто орієнтуватися на тури Європою та Америкою, краще заглибитися у сільський туризм, організацію екскурсій по містах та визначних пам’ятках рідної країни).
- Психологічні тренінги, професійні конференції тощо теж можна пробувати. Під час кризи люди звертаються до успішних кар’єристів. Всі хочуть чути історії про те, ЯК ХТОСЬ ПОДОЛАВ КРИЗУ і ЯК ДОСЯГТИ УСПІХУ САМОМУ.
Якщо ви вже зайнялися бізнесом або ось-ось його стартуєте, вам необхідно «мати при собі»:
- Добре продуману ідею, закріплену письмово у формі бізнес-плану;
- Стартовий капітал або місце (людину), де його взяти;
- Ясну голову;
- 100-відсоткову впевненість в успішності починання;
- Бойову хватку і готовність долати труднощі.
Боріться за свій бізнес. У вас все вийде!