• Послуги
  • Кейси — b.p.a.
  • Про нас
  • FAQ’s
067 219 67 01
ua
en
ru

Компанія

  • Про нас
  • Кар'єра
  • Партнерка

Про сервіс

  • Бухгалтерія для малого та середнього бізнесу
  • Бухгалтерія для ФОП
  • Юридичні послуги

Информація

  • Кейси
  • Блог
  • FAQ’s

Контакти

067 219 67 01 hi@bpa.com.ua

Київ, Іоанна Павла ІІ 4/6, корпус В, офіс 708

Не може або не хоче? Посібник для керівника відділу

Ви керівник. У вас є штат. Він вас не задовольняє. І це неправильно.

Що ж робити з недбальцями?

Відправити на курси?

Розділити з ними лихо та прикрощі?

А може, звільнити та знайти інших?

 

Давайте відразу домовимося. Ми не будемо розмовляти про мотивацію. Будемо вважати, що ви вже й премії їм видавали, і грамоти роздавали, і корпоратив за ударну роботу обіцяли. А все без пуття.

Визначаємо конкретну проблему і боремося з нею.

 

Є кілька можливих варіантів (потрібне підкреслити).

  • Є норма, і працівник її не виконує. Чому так відбувається?
  • Він не може. Немає кваліфікації, таланту, голова не в ту сторону.
  • Він не хоче. І все.
  • Нормативи нездійсненні – або надто високі, або застарілі.
  • Винен хтось інший. Насправді це прекрасний і талановитий менеджер, але товар настільки «неліквід», що його повертають.

 

Реально щось зробити з працівником можна тільки в перших двох пунктах. В інших – питання не до нього, але що робити, в принципі, зрозуміло.

 

 

Робітник не може. Чому?

  

 

Тому що немає достатньої кваліфікації.

 

Тому що не пристосований до змін на ринку. 

Вихід: навчаємо і пристосовуємо. Курси, семінари, практики. Робітник, який активно пручається навчанню, – реальний кандидат на звільнення.

  

 

Тому що не дотягує.

 

Вихід: звільнення. Нічого особистого – він не повинен отримувати гроші за те, чого робити не вміє і ніколи не зуміє 

 

  

Тому що не може працювати з цими людьми.

 

Можливо, кожен з ваших співробітників – найпрекрасніший у світі фахівець. Але коли ці генії та майстри своєї справи зустрічаються разом, настає хаос і анархія. Тому що у відділі немає найважливішого – корпоративної культури, конкретних правил роботи в команді, чіткого розподілу обов’язків. Якщо правил немає – колектив їх швидко придумає самостійно, далеко нераціонально і вже точно не на користь компанії. 

 

Розробка корпоративної культури – основна задача кожного керівника відділу. Так, ви зібрали дорослих людей. Але дорослі люди – особливо виконавці, а не керівники – звикли жити за чітким зводом правил. Так, як їх навчили в школі і ВУЗі. Якщо ж правил немає, то «Е-ге-гей, Петрику, дай списати, Михайло, спали журнал к чортам, Ганнусю, давай листуватися». Гірш того – якщо ви не проявите себе, як організатора і людину з чіткими вимогами, тоді в колективі з’явиться неформальний «чорний» лідер – той самий поганий хлопець в школі, який першим почав пиячити та палити. 

 

Вихід: перепишіть всі правила гри. Висуньте перед відділом ультиматум. Розкажіть, що буде, якщо його не дотримуватися. Керівник повинен бути лише один.

 

 

Тому що заважають сімейні/особисті обставини.

 

«Я такий неуважний, вибачте, будь ласка». 

«Галино Миколаївно? Вибачте, я не зможу сьогодні вийти…кахи-кахи…ой, знову захворів, щось вже 6-й раз за місяць…ні, завтра не вийду, до лікаря…».

(Істеричні ридання) «Федоре Івановичу? Я просто не можу вийти, ніяк, у моєї подруги помер хом’ячок, крім мене її немає кому втішити…він був такий милий, Федоре Івановичу, ви б бачили!».

 

Є люди, у яких постійно щось трапляється. І часто керівники беруть на себе функцію психотерапевта і починають таких співробітників «лікувати». Результат зазвичай невтішний. Людина, відчуваючи підвищену увагу турботливого шефа, починає цим зловживати. «Протверезити» ледацюгу допоможе неупереджений погляд керівника.

 

Вихід: особливості конкретного працівника заважають йому виконувати свою роботу, як годиться? Чия це проблема? Хто це повинен вирішувати? Я готовий терпіти це далі, і чи вартий цей конкретний працівник мого терпіння?

 

Ні, ви не станете від того монстром. Ви можете дати людині один шанс. Не скористалася? Її проблеми.

 

 

Співробітник не хоче – значить, йому і так комфортно

 

 

Сидить собі і виконує посередню роботу за посередню зарплатню.

 

Вихід: терміново виштовхуємо його із зони комфорту. Наше завдання – зробити так, щоб незручності від наслідків невиконаної роботи стали набагато більшими, ніж незручності від виконання цієї самої роботи.

 

Якщо ж небажання працювати – це кредо співробітника, тоді він вам просто не потрібний.

 

 

І пам’ятайте: рівень позитивної мотивації завжди повинен перевищувати рівень «репресивних заходів». Інакше замість результатів отримаєте відділ, навчений безпорадності.


БЛОГ b.p.a

ПРО ВСЕ, ЩО СТОСУЄТЬСЯ
ПІДПРИЄМНИЦТВА І БІЗНЕС ЛАЙФХАКІВ


Компанія

  • Про нас
  • Кар'єра

Про сервіс

  • Бухгалтерія для малого і середнього бізнесу
  • Бухгалтерія для ФОП
  • Юридичні послуги

Інформація

  • Кейси
  • FAQ’s

Контакти

067 219 67 01 hi@bpa.com.ua

Київ, Іоанна Павла ІІ 4/6, корпус В, офіс 708

© Усі права захищені.

Ми новатори в бухгалтерському аутсорсингу, які мають величезну мрію - створити найкращий бухгалтерський сервіс для бізнесу в Україні.