За три години найбагатші люди на Землі заробляють мільярди. За три години ваша секретарша не може знайти потрібний папірець. За три години по телефону ваш менеджер почує 100 байдужих голосів, 2 з яких він може й зацікавить…
«Ну, нічого такий хлопець. Але ж до Біла Гейтса йому, як до Києва рачки…А мені та Біллі до компанії, ох і зажив би я…».
А й насправді, чому ні?
Уявіть на хвильку: на вашу електронну пошту надходить лист, а в ньому – резюме Гейтса. Ви танцюєте на столі, дзвоните та запрошуєте його на співбесіду. Пізніше по-дружньому чоломкаєтеся, а Біллі вам і видає як на духу: «Дякую, що подзвонили, я все життя мріяв про це! От зараз же сяду на оцім стулі під вентилятором та як почну працювати! Скільки, перепрошую? 4 тисячі гривень? По руках!».
Сказано – зроблено. Біллі працює, гроші самі до рук пхаються. Через місяць Ви – мільйонер, через рік – мільярдер.
Круто, еге ж? А дзуськи!
Тому що висококласний спеціаліст – як Галя балувана. Однією високою зарплатнею не заманиш. Їм забаганки вдовольняй та бігай наввипередки перед іншими компаніями з вакансіями. Для них навіть спеціальний рекрутинг винайшли – кустарний.
«Ти хочеш і далі продавати солодку водичку чи змінеш світ?»
Спроба Стіва Джобса переманити Джона Скаллі, президента PepsiCo
Що таке кустарний рекрутинг?
Кустарний рекрутинг – це персоналізація рекрутингового процесу для вдалого найму цінних кадрів. Іншими словами, це коли весь ваш HR-відділ, не покладаючи рук, приманює 1 геніального спеціаліста. Авжеж, за цей час можна знайти 100 Марічок та 200 Тарасиків, але ж сіль саме в тому, що один професіонал буде працювати краще та продуктивніше за них усіх. Просто тому, що він може.
2 причини, чому геній ніколи не надійшле вам резюме:
- Він знає собі ціну. Це вам не зелений хлопчина тільки-но з універу.
- Йому і на своєму місці непогано.
Скоріш за все, він вже працює у місці, де постаралися зробити так, щоби він ніколи не пішов звідтіля. Тому вам треба буде прикласти максимум зусиль.
Як звабити? Ось вам 3 закона
Необхідно побудувати довірчі відносини з кандидатом.
Як правило, висококваліфіковані співробітники, імена і досягнення яких добре відомі всім рекрутерам, відсторонюються від настирливих менеджерів по найму персоналу і ніколи не дадуть відповіді по e-mail. Єдиний спосіб заслужити їх увагу – вийти через когось, хто добре з ними знайомий, а потім підключити рекрутинг.
Умови найму повинні бути строго персоналізовані.
І справа навіть не в величезній заробітній платі. Мотивувати рідкісного співробітника можуть і перспективи: від відряджень за кордон до володіння часткою акції компанії. Мінімум, на який розраховує цінний кандидат – ваше палке бажання найняти його ігідні пропозиції.
Без довіри не буде результату.
Навряд чи бажаний кандидат відчуває незадоволення від своєї теперішньої роботи. І малоймовірно, що він так просто залишить розмірену і стабільну кар’єру з великою зарплатнею. Щоб зацікавитися вашою компанією, йому потрібні гарантії. Від HR-а потрібні навички психології, щоб знати, де підлестити, де погладити, де прискоритися, а де пригальмувати. Тільки якщо кандидат буде довіряти, він зможе прийняти рішення на користь вашої компанії.
Причини, чому вам потрібно застосовувати кустарний рекрутинг вже сьогодні:
- Конвеєр не працює. Кращі фахівці не прийдуть до вас розглядати стандартні умови найму.
- Втрата кандидата обійдеться дорожче. Віддавши завидного кандидата конкурентам, ви підпишете вирок бізнесу.
- Компанія має потребу в лідерах. На активних співробітниках середньої ланки можна побудувати стабільний бізнес, але розширення і розвиток можливі лише за рахунок новаторів.
Замість висновку
Найміть персонал по принципу «дешево та сердито» та зостаньтесь одними з мільйонів.
Старанно та з любов’ю відберіть кращих – та станьте найкращими!
Вдалих пошуків!