';
  • ЯК ПРАЦЮЄ СЕРВІС
  • КЕЙСИ
  • БЛОГ
  • 044 337 39 67
  • FAQ'S
  • ПРО НАС
  • ІНФОРМАЦІЯ

    Кейси

    Блог

    FAQ’s

    КОНТАКТИ

    +38 044 337 39 67

    hi@bpa.com.ua

    Україна, м.Київ

    вул. Грушевського 28/2

    Чому вам варто вислухати прибиральницю

    Всього 60 років тому це була напівфеодальна відстала країна, відчутно підбита Другою Світовою.

     

    Невигідне географічне положення, повна відсутність корисних копалин – цій країні пророкували смерть. Минуло 60 років, і держава увійшла до трійки світових лідерів за показником ВВП. Тепер це країна, з якою рахуються, яку бояться, до якої прислухаються. Це Японія, і їй краще не класти палець до рота.

     

    В той час, коли японці диктують умови світові, ефективність нашого бізнесу дорівнює від сили 10%. Це означає, що за день 1 робітник приносить реальну користь підприємству лише 1 годину. Решту часу він займається нікому не потрібною працею. І не тому, що він ледачий – так його змушує працювати внутрішня система. У нього відсутня цінність, мотивація, стандарти роботи і конкретна мета – загалом, все те, без чого середньостатистичний японець життя не уявляє. Тому що у останнього є особлива система вдосконалення – кайдзен.

     

     

    Кайдзен – що це?

     

     

    Кайдзен – японська концепція вдосконалення, яка підвищує продуктивність на 50-500% з практично нульовими витратами. І ми можемо довго розповідати про неї в сухих термінах, але краще прочитайте анекдот. Він пояснює кайдзен набагато краще економічних посібників.

     

     


     

     

    «Щоб врятуватися, мені варто обігнати тебе всього на один крок»

     

     


     

     

    Якось приїхали американський та японський бізнесмени на сафарі в Африку. Гуляли, фотографували, та непомітно далеко відійшли від машини. Коли прийшла пора повертатися, вдалині вони побачили лева. Японець дістав кросівки і почав перевзуватися. Переляканий американець закричав: «Що ти робиш?!». Японець спокійно відповідає: «Хіба не бачиш? Взуваюся». Американець, дивуючись: «Але хіба не потрібно бігти? Адже машина далеко!» На це японець відповідає: «Щоб врятуватися, мені варто обігнати тебе всього на один крок».

    В цьому і є вся система кайдзен. Давайте навчатися?

     

     
    5 принципів кайдзен

     

     

    Перед тим як перейти до голої теорії, попереджаємо: кайдзен без пристрасті неможливий. Якщо у вас є гаряче бажання працювати, розвиватися та удосконалювати кожного співробітника фірми, якщо ви готові прислухатися навіть до думки прибиральниці – тоді ласкаво просимо в світ японського менеджменту!

     

    Головний принцип кайдзену полягає в безперервному вдосконаленні продукту. Інновації також вітаються, але щоденні поліпшення – важливіші.

     

    (1) Головна людина в компанії – це не директор, не менеджер і не бухгалтер. Головний – це клієнт. Саме його потреби слід задовольняти.

     

    (2) Зміни, зміни, зміни! Головна помилка успішних компаній – в тому, що, діставшися до вершини, вони застигають на одному місці. Мовляв, і так добре. А цим і користуються хитрі конкуренти. Їм, як в анекдоті, потрібно обігнати вас всього на крок.

     

    (3) Відкрито боремося з проблемою.

    Як зазвичай вирішують проблему? Якщо на підлозі з’явилася калюжа масла, витерли та забули.

    Як вирішують проблему японці? Задають 5 раз питання: «Чому?».

    [1] Чому: На підлозі калюжа масла ; Що робити: Витерти масло.

    [2] Чому: Тому що десь масло протікає ; Що робити: Знайти і усунути недолік.

    [3] Чому: Тому що сальник зносився ; Що робити: Потрібно замінити сальник.

    [4] Чому: Тому що відділ постачання забезпечив нас неякісними сальниками ; Провести роботу з відділом постачання.

    [5] Чому: Тому що сальники були дешевими ; Що робити: Змінити політику постачання.

     

    (4) Важлива думка кожного в команді.

    Кожне окреме незначне поліпшення дає в сумі приголомшливу економію.

    Приклад. Одна японська компанія на час обіду ставила великі заварювальні чайники на всі столи в їдальні для співробітників. Офіціантки помітили, що за різними столами випивають різну кількість чаю, причому різниця дуже суттєва. Вони простежили, що співробітники збираються щодня за певними столами. Проаналізувавши ситуацію, вони склали план, скільки конкретно потрібно чаю для кожного столу і надали інформацію керівництву. Дані були прийняті на розгляд, завдяки чому керівництво компанії знизило витрати на заварку в 2 рази, а з урахуванням великої кількості співробітників це була значна сума.

     

    (5) Робота на якісний результат.

    Японець не розуміє принципу «через пень колоду». Він шліфує роботу до досконалості, ким би він не був: керівником мільйонної компанії або двірником. Томущо йому дали правильну мотивацію, яку вдало поєднали з суворою дисципліною.

    Правило №1 топ-менеджера, який шанує кайдзен – не штрафувати за проблему, а зробити так, щоб проблеми не було.

     

    Що в підсумку?

    Якщо в компанії застосовується кайдзен, то чисельність штату зменшується на 10-50%. Якщо в компанії застосовується кайдзен, продуктивність зростає на 50-500%.

    На принципах кайдзен виросли такі компанії, як Toyota, Siemens, Honda, Canon і багато інших. Чому б і вам не спробувати?


    БЛОГ b.p.a

    ПРО ВСЕ, ЩО СТОСУЄТЬСЯ
    ПІДПРИЄМНИЦТВА І БІЗНЕС ЛАЙФХАКІВ