';
  • ЯК ПРАЦЮЄ СЕРВІС
  • КЕЙСИ
  • БЛОГ
  • 044 337 39 67
  • FAQ'S
  • ПРО НАС
  • ІНФОРМАЦІЯ

    Кейси

    Блог

    FAQ’s

    КОНТАКТИ

    +38 044 337 39 67

    hi@bpa.com.ua

    Україна, м.Київ

    вул. Грушевського 28/2

    Маркетингова стратегія на етапі стартапу. Жити або вижити?

    Якщо у вашого стартапу є що продавати, ви вже втиснулися в свою нішу, отримали якісь замовлення, найняли бухгалтера і готові чесно трудитися – закочуйте рукава і починайте готувати маркетингову стратегію (МС).

     

    Без цього документа ентузіазм від підприємництва швидко згасне, а ви залишитеся мальком в океані акул.

     

    Тут ви починаєте захищатися: «Реклама, реклама, я витрачаю на рекламу більше, ніж на співробітників!» А хто гарантував вам, що ви витрачаєте гроші не дарма? У бізнес-школах вчать, не витрачай ні копійки без плану. До першої рекламної кампанії на столі повинна лежати маркетингова стратегія. Інакше гроші в трубу.

     

     


     

    Основа МС – унікальна бізнес-ідея або унікальна торгова пропозиція (УТП)

     


     

     

    Те, що відразу виділить вас на тлі конкурентів. Якщо ви самі не знаєте, чим козиряти перед потенційними клієнтами, запросіть маркетинг-фахівця. Його завдання – оцінити ринок, зібрати команду мрії і розробити життєздатну маркетингову кампанію.

     

     

    Які шанси у вашого стартапу?

     

    70-90% стартап-компаній не відсвяткують другий день народження. Це ще один доказ того, що грамотна МС не тільки необхідність, а й захист проти повного краху.

     

    Ерік Моуер, відомий маркетолог і рекламіст, закликає компанії, які тільки вийшли на ринок, відразу ж створювати умови виживання, а вже після – запускати рекламу і PR.

     

     

    Життєздатність компанії визначають 4 головні характеристики

     

     

    Виживання.

    На початку діяльності стартап підстерігають високі ризики: нездатність виконати умови договору, занадто велике число малобюджетних проектів, які зривають терміни і не приносять очікуваного прибутку. Також небезпечна ситуація, коли стартап працює на 1-2 великі компанії, а його продажі сплять. Якщо ці замовники підуть – стартап не на жарт похитнеться.

     

    Ліквідність.

    Компанія повинна працювати безперебійно і мати можливість оплачувати всі рахунки вчасно: кредит, якщо такий є, заробітна плата співробітникам, оренда приміщення і комунальні платежі.

     

    Прибуток.

    Це підтвердження вірного курсу, правильної стратегії та успішної роботи компанії. Прибуток може бути реінвестований у персонал (премії, підвищення окладів), виплати акціонерам, які повірили і вклалися у ваш стартап, у вдосконалення робочої зони (ремонт, оргтехніка, переїзд в інший офіс).

     

    Зростання.

    Це більш вигідні замовлення, «жирні» клієнти, додаткова вартість товарів і послуг, підвищення репутації на ринку, можливість наймати кращих фахівців. А ще це зниження витрат на існуючих клієнтів – справжня магія, якої стартаперу ще варто навчитися.

     

     

    У середньому період стартапу для компанії триває 2 роки. За цей час вона або переживає початковий етап і затверджується на ринку, або терпить крах, або продовжує мляву роботу без особливих успіхів.

     

    Авжеж, не існує універсальної маркетингової стратегії. Але є загальний план, якого варто дотримуватися:

    • Аналіз ринку та конкурентів
    • Налагодження технологічного ланцюжка (процесу роботи)
    • Налагодження системи продажів
    • Створення “червоної” папки (що робити при форс-мажорі)
    • Побудова довгострокових відносин з клієнтами
    • Організація просування (реклама, PR)

     

    Кожен елемент обов’язковий і взаємопов’язаний.

    Грамотна маркетингова стратегія – вже пів-справи в стартапі.


    БЛОГ b.p.a

    ПРО ВСЕ, ЩО СТОСУЄТЬСЯ
    ПІДПРИЄМНИЦТВА І БІЗНЕС ЛАЙФХАКІВ